MENÜ

Blackwing Descent

Magmaw Normal (10 Player Mode)

Magmaw az első boss az instában. Egy hatalmas kukac, ami valamiért a láva melegét szereti, és életterének köszönhetően eléggé tüzes típus. Magmaw 2 különböző fázissal rendelkezik és rengeteg képességgel. Először is a normális fázisban, átlagos sebzést okoztok neki, és az a cél, hogy a harc akadályok nélkül menjen, mindenki ki legyen healelve, az addok pedig rendesen kiteolva, és kiiktatva. A második fázisban, ha hiba nélkül van az első fázis végrehajtva, akkor dupla sebzést okoztok Magmawnak miközben a healerek tölteni tudják a manájukat.

 Képességek:

  1. undefined: Rendszeres időközönként véletlenszerűen le fogja köpni az embereket, ami, mivel lávát köp a kukac kellemetlen, ki kell healelni.

  2. undefined: Körülbelül fél percenként bedurvul és a szimpla köpésből átvált masszív fröcskölésbe, ilyenkor igaz kisebbet, de mindenkin sebez, szintén ki kell healelni.

  3. Mangle: Ezen a képesség arra szolgál, hogy megegye a tankunkat. Ilyenkor a tank nagy sebzést kap, szóval külön oda kell  rá figyelni, hogy meg ne halljon. Tankoknak ilyenkor célszerű el CD-zni, healereknek meg overhealelni kell.

  4. Pillar of Flame: Ez az a képessége a bossnak, amikor a RAID-től álló legtávolabbi ember alá letesz egy karika araku tüzet, és ez a tűz egyrészt feldobja azt aki benne áll, másrészt kukacok fognak belőle kijönni. A kukacokat a RANGED-eknek le kell vágni.

A csata menete:

Kétféle taktika létezik ehhez a bosshoz. Az egyik, hogy mindenki beáll közvetlenül a boss teste mellé és onnan végzi a dolgát, kivéve 1 rangedet, aki kint áll, hogy ő alá kerüljön a pillar of flame. Lehetőség szerint ezt a képességet mindig ranged targetre használja, amennyiben van ilyen. A másik tax, hogy csak a meele áll bent a boss alatt, hisz nekik muszáj és minden ranged és healer kint tartózkodik. A második megoldás bonyolultabb, de heroic módban elengedhetetlen.

Szóval normál helyzetben mindenki bent áll és üti a bosst. Egy idő után a kint álló ranged lába alatt meg fog jelenni egy piros folt. Amint ezt meglátja, egyből ki kell belőle mozdulni, mert különben a kitörés felrepíti a levegőbe és amellett, hogy megsüti még az esés miatti sebzést is el kell szenvednie. Ezután elkezdenek előbújni a kukacok. Ilyenkor egyből érdemes lassítani őket és minden rangednek ki kell váltani, hogy aoe-val végezzen velük. Nincs sok hp-juk szóval gyorsan elhaláloznak. Fontos viszont hogy senkinek nem szabad sebzést kapnia tőlük, mert akkor egy parazita kerül a testébe és hamarosan születik belőle egy újabb kukac, ami természetesen nem jó. Ha ezt a részt sikerül megoldani, akkor a csata már nem tartogat különösebb gondot. Menet közben be fogja kapni a tankot, ilyenkor komoly sebzést szenved el, ezért figyelni kell, hogy ne haljon meg. Amikor a tank a szájában van, használni fogja a Massive Crash nevű képességét. Amint ezt használta szükség lesz két darab meelere is, aki felugrik kukacunk hátára, hogy az odahelyezett karóba beleszúrja a fejét és ez által megkönnyítse megölését és kiszabadítsa tankunkat a szájából. Felugrás után megváltozik az action bar és kaptok egy abilitit, név szerint Constricting Chains, amivel ki lehet jelölni egy helyet, ahova le akarjátok rántani a kukacot, ezzel a karót kell megcélozni és a két láncot egyszerre kell használni, mert 1 nem elég. Amikor lerántjuk a földre, és felszúródik a feje, a tank kiszabadul a szájából. Ez többek között azért lényeges, mert minnél többet van a tank a kukacban, annál tovább kell őt overhealelni, ami nem tesz jót a healerek manájának, meg a tanknak sem, ha meghal. Meg természetesen a legfontosabb dolog, Magmaw dupla sebzést fog kapni, ha lent van a feje, és jöhet az eszetlen nuke. Ilyenkor érdemes cd-ket használni, hogy annál nagyobb sebzést tudjunk okozni neki.Minnél többet damolunk Magmaw fejébe, annál többet fog levenni Magmaw életéből.  Amennyiben élnek még kukacok, akkor azokat kell először megölni, sajnos, és csak utána Magmawra koncentrálni. Összességében ennyiből áll a csata és ez a ciklus ismétlődik mindaddig, amíg valamelyik fél el nem fárad.

Pár tipp a csatához:

  • Ha esetleg destro warlockkal játszunk, akkor a Bane of Havoc-ot érdemes feltenni a testre, mert amikor raider társaink lehúzzák a földre, akkor a fejét fogjuk damagelni, de evvel a test is megkapja a damaget, ami ugye alapból növelt, szóval lehet tündökölni ilyenkor.
  • Elméletileg, amikor a tank bent van a kukac szájában ki tudja targetelni a fejet és ő már előre pluszsebzést tud neki okozni.
  • Amikor újra kezdjük a p1-et, azaz a test tankolását, a tanknak érdemes egyet tauntolnia, nehogy a kukac véletlenül meg találjon ölni egy mellette álló playert..
  • Ha senki nincs meele rangebe, Magmaw enragel és sokszoros sebzésű Magma Spitekkel fogja bombázni a raidet

                                                                                                                                                 

 

Omnitron Defense System Normal (10 Player Mode)

A második boss az instában. Valójában nem is egy bossról van szó, hanem 4 robotról, ami együtt teszi ki a bosst. Természetesen közös HP pool és bossonként 2-3 idegesítő, sőt néha halálos képesség van. A legyőzése alapvetően koordináltságot, valamint WASD skill-t kíván a raid tagjaitól, és elsőre mindenkinek kész káosznak tűnik, ami természetesen érthető.

Arcanotron:

  • Power Generator: Letesz a földre egy pocsolyát, ami növeli mindenkinek a damagét, aki benne áll és manát tölt vissza, ki kell belőle húzni a bosst és a dpseknek, meg a healereknek bele kell állnia. 
  • undefined: Viszonylag sűrűn castolja ezt a képességét, ami egy nagy singel target damage, meg lehet, és meg is kell szakítani.
  • undefined: Amikor eléri az 50 energyt onnantól minden sebzés, amit bekap, feltesz rá egy stackelődő buffot, ami stackenként növeli az attack és a casting speedjét 10%-al (hasznos tipp mageknek, hogy le lehet lopni és akkor jó lesz nektek). Semmi sebzést nem kaphat innentől

Electron:

  • undefined: Ez egy chain-lightening típusú spell, azaz szóródni kell, hogy csökkentsük a raid által bekapott damaget.
  • Lightning Conductor: Random targetre feltesz egy debuffot, ami mindenkit sebez a közelben, szintén szóródás segít, meg minél messzebb fussunk el vele a többiektől.
  • undefined: Amikor eléri az 50 energyt feltesz magára egy shildet, ami aoe-ben sebez, ha megütik. Semmi sebzést nem kaphat innentől.

Magmatron:

  • undefined: Adott időközönként egy egész raidre ható sebzést tol, amit ki kell healelni.
  • undefined: Néha kijelöl egy embert egy lézercsíkkal, majd nem sokkal utána egy tűzcsóvát fúj az ember felé, amiben ő és mindenki más, aki ebben a sávban helyezkedik el sebződik. Amint megjelenik a fény, olyan helyre kell menni, hogy senki ne legyen egy vonalba veled és Magmatronnal.
  • Barrier: Amikor eléri az 50 energyt feltesz magára egy shildet, ami felfog 150k damaget, és amint leesik, felrobban és mindenkit sebez. Ugyancsak tilos ütni innentől kezdve.

Toxitron:

  • Chemical Bomb: Random target köré tesz egy zöld felhőt, ami mindenkinek (beleértve az ellenséges mobokat is) 100% növeli a bekapott damagét, szóval minél előbb ki kell belőle állni, és ha van rá mód a bosst belevinni.
  • undefined: Időnként summol 3 addot, Poison Bomb névvel, amik egy kiszemelt target felé mozognak, és ha odaérnek, felrobbannak aoe-ban sebezve őt és mindenkit a környéken, könnyen halálos lehet a sebzés, szóval nem érdemes megvárni, míg odaér valakihez az add, hanem lassítani kell őket és gyorsan végezni velük.
  • undefined: Amikor eléri az 50 energyt minden bekapott sebzésre feltesz a sebzőre egy poison dotot ami stackkel és egyre nagyobbat sebez, nem szabad ütni, és ha esetleg felkerül egy ilyen dot azonnal dispellezni kell

A csata menete:

A csata elején egy robot aktív és mindaddig így is marad, míg az első energy barja (100-ról indul) el nem éri az 50-et, ezalatt már a központi irányító egységből egy sugár jelzi nekünk, hogy melyik robot fog legközelebb aktiválódni. Amikor 50-re esik az energy megérkezik a második robot. Egy robot addig aktív, míg az energyje 0-ra nem csökken, szóval a csata elejét leszámítva 2 robottal kell megbirkóznunk.

A trükkös része a csatának, hogy mindig figyelni kell melyik két robot aktív, mert ez teljesen véletlenszerű, azaz minden megkezdett csatában más, de elkezdés után ismétlődő, azaz ha például Toxitronnal kezdünk, ugye mikor elfogy az energyje leáll és addig nem éled újra, amíg a maradék három sorra nem került, de utána ő fog következni és ugyan abban a sorrendben, ahogy először éledtek. Amint a raid tisztában van az egyes mobok képességeivel és hogy hogyan kell megfelelően reagálni rájuk, a csata egyszerűvé válik. Amikor a target energyje 50 re esik mindenkinek, még a tanknak is abba kell hagyni a dps-elést nehogy beindítsa az ilyenkor megszerzett képességeket és egyből a következőre kell váltani.

Lényeges tippek:

  • Amikor Arcanotron és Electron egyszerre aktív nem feltétlenül egészséges az Arcanotron által letett pocsolyában tömegesen ácsorogni.
  • Szintén nem jó, ha zöld felhőben van a pocsolya és akkor állunk benne.
  • Arcanotron singel target damage, az arcane anihilator ha zöld felhőben állunk halálos tud lenni, szóval ez sem egészséges.
  • Magmatron minden képessége felettébb kellemetlen a felhő debufja alatt.
  • Akárcsak Electron chain-lighteningje.
  • Amikor Toxitron addokat idéz, a meele külön figyeljen, mert őket is targetelheti az add és akkor nem lesz idejük elfutni.
  • Érdemes az addkat úgy kitolni, hogy áthaladjanak a felhőn, mert akkor gyorsabban halnak.
  • Tankoknak érdemes figyelni, hogy amikor kijön az új robot, akkor gyorsan fel kell venni, de leállás után már nem veszít agrót, szóval vissza fognak menni a leállás előtti targetre. Ezen felül nem jó, ha nagyon távol van a két tank egymástól, mert a healereknek sokat kell mozogni és könnyen előfordulhat, hogy a nagy távolság miatt ne fogják elérni mind a kettőt.

                                                                                                                                              

 

Maloriak Normal (10 Player Mode)

Maloriak a harmadik boss az instában. A fekete sárkányok egy neves tudósát tisztelhetjük a személyében, és a csata alatt rendszeresen tesztelni fogja a raidet különböző hatások alatt.

A boss képességei és a csata fázisai:

A csata két fázisra bontható és az első fázis három alrészre van.

Első fázisban a különböző alrészek annak következtében történnek meg, hogy az üstjébe öntött keverék milyen típusú. Mindegyiknek külön színe van és ezektől függően kap a boss különböző képességeket. Minden fázis alatt ezen felül rendelkezik három lényeges képességgel, amit a csapatnak kontrollálni kell.

Állandó képességek:

  1. Arcane Storm: A varázslatot, mindig meg kell szakítani amint lehet, mert a teremben mindenkit sebez, amíg aktív és könnyen wipehoz vezethet.
  2. Release Aberrations: Ebből 6 darabot fog elkasztolni mialatt a 3 különböző üvegcséjét behajítja az üstbe és az egyik ebből a hatból a zöld fázis alatt fog megtörténni, szóval 5 darab a kék és a piros fázisban történik. Ez a spell előhív 3 darab addot.  Ezek az addok rendelkeznek egy buffal mi stackelődik, minden másik addtól ami a közelben van, azaz 3 esetén 3 stack, 6 esetén 6 és így tovább. Minden egyes stack 10%-al növeli az add damagét és 10%-al csökkenti a bekapott damaget.
  3. undefined: A képességet a boss magára teszi és egy hot, ami erőteljesen tölti a hp-ját. Amint ez felkerül rá, lehetőleg le kell dispellezni, vagy ha van mage a csapatban, akkor érdemes ellopnia.

Az üstbe öntött keverék után kapott képességek:

Kék keverék: A boss két képességet kap, mind a kettőt random targetre teszi.

  • Az egyik, a undefined, ettől a target befagy és mindenki, aki 6 yard távolságban van tőle ugyancsak. A befagyás egy nagy sebzéssel jár együtt és kinézetre olyan mintha iceblockkolt volna a target. Nem nehéz kiütni, de várjuk meg, míg a healerek felhealelik, mert az jég széttörésénél is sebez, és könnyen meghalhat a csapattárs.
  • A másik Biting Chill, a képesség hatására a target aoe-ban pulzálni fog és ezzel együtt sebezni mindenkit maga körül, de ha szóródunk ez elkerülhető.

Ebben a fázisban a távolságot minden körülmény mellet tartani kell a többiektől (6yard).

Piros keverék: A boss két képessége közül az egyik random targetre kerül, ez a

  • undefined, ez a beduff önmagában nem veszélyes, de hatványozva sebez minden bekapott mágikus damage után, azaz, ha rajtunk van és bakapunk bármilyen mágikus sebzést, akkor fájdalmaink lesznek
  • undefined, a másik képessége ebben a részben. A boss ilyenkor maga elé egy lángcsóvát fúj. Fel kell állni egy vonalban a boss előtt, mert a csóva sebzése osztódik a targetek között, és csak akkor éli túl a tank, ha nem egyedül kapja be a sebzést.

Zöld keverék: Mindenkire a teremben tesz egy debuffot, ami 100% plusz bekapott sebzést jelent és emellett elveszi az addok buffját, ami rajtuk van. Amint ezt bedobja, az üstbe ellök mindenkit az üsttől beleértve magát is. A ranged lehetőleg ne álljon közel és egyből aoe-za az addokat mert összesen 15 másodperc van a megölésükre. A tanknak aki fogja a bosst, célszerű fázisváltás elött kicsit elhuzni helyéről a bosst, és fázisváltáskor távol állnia a bosstól. Ez azért szükséges mert ha közel áll a bosshoz, el fogja őt lökni az addokhoz, a boss oda fog rohanni hozzá, megkapja az addoktól a plussz dam-ot, és kihiteli a tankot.

A csata menete:

Maloriakot ott kell tankolni ahol áll és az ajtó felé kell fordítani. A szakításokat előre érdemes megbeszélni és mind a két spellre amit kasztol ki kell osztani egy embert. Arcane Stormot egyből szakítani kell és mindig, viszont a Release Aberrationból 3-mat engedni kell, hogy elcasztoljon és azt, amit a zöld fázis alatt castol tilos, azaz kék és piros fázis alatt az 5 darabból 2-t kell megszakítani. Így mire a zöld fázisba érünk ideális esetben 9 addnuk lesz kint, ami már nagyot fog ütni az offtankra. Itt érdemes megjegyezni, hogy az addokat lehet lassítani, cc-zni, szóval segítsünk offtankunknak, és a healereket is megkíméljük ezzel.

A fight-nak úgy érdemes neki menni, hogy mindenki szóródjon az esetleges kék vial miatt, mert ha nem befagy mindenki. Behúzás után Maloriak nem sokkal be fogja dobni az első üveget az üstjébe, ez lehet kék vagy piros. Kék üvegcse alatt szóródni kell a raidnek, piros alatt meg egyvonalban felállni a Maloriak előtt, de annak, aki megkapja a undefined debuffot egyből ki kell állnia a sorból, hogy ő ne kapjon a lángcsóva sebzéséből. Amint végeztünk a piros és a kék fázissal Maloriak a zöld üvegcsét fogja használni. Ekkor is fog egy Arcane Stormot és egy Release Aberrationt castolni, mind a kettőt meg kell szakítani. Optimális esetben 2 zöld fázis van és utána üti át a raid a Maloriakot p2-be. Ha nagyon elnyúlik utána a csata, akkor a csapatnak nem lesz ideje megölni Maloriakot enrage előtt, ami normál módban hét perc után következik be. Ha nem hall meg minden kis add p2 előtt, akkor a nagyon megnehezíti a healerek dolgát és könnyen wipot okozhat második fázisban.

Amint 25%-ra esik Maloriak hp-ja minden még meglévő kis addot elenged és ezen felül még 2 nagyot is. Ha jól végeztük a dolgunkat, akkor csak 2 nagy addal kell megbirkózni. A két nagyot az offtanknak gyorsan fel kell vennie, mert nem sokkal a megjelenésük után ráfókuszálnak az aktuális targetükre és onnantól a csata végéig őt fogják ütni. P2-ben Maloriak nem dob több üvegcsét az üstbe viszont kap mind a három színből egy képességet.

  1. Zöld: Egy poison aoe, amit mindenki megkap, és ki kell healelni.
  2. Kék: Fagybombákat tesz le a terembe, amik berobbannak, ezért el kell menni a közelükből.
  3. Piros: Maga elé tesz egy tűzcsíkot, ami ott is marad és senkinek nem szabad beleállnia.

P2-ben a tanknak a fal felé kell fordítani Maloriak-ot és amikor castolja a tüzet odébb kell állnia és a bosst is odébb húzni, így elkerülendő, hogy ő vagy akárki a raidből sebzést kapjon ettől a képességtől, és maradjon hely a teremben. P2-ben ezen felül már csak le kell nukolni a bosst. Érdemes ekkora tartogatni a dps cd-ket és a herot is.

                                                                                                                                              

Chimaeron Normal (10 Player Mode)


Chimaeron a negyedik boss az instában. Egy hidrával lesz dolgunk az insta ezen részében. Sok fejjel, azaz három fejjel áldotta meg őt a teremtője és hát ezt kompenzálandó kevés ésszel, aminek köszönhetően van esélyünk megölni.

Chimareon képességei és a csata fázisai:

A fightnak három fázisa van. Az első kettő egymást váltogatja mindaddig, amíg el nem érjük, hogy a boss hp-ja leessen 21%-ra onnantól kezdve lépünk át a harmadik fázisba.

Képességek:

  1. Double Attack: A boss kap egy buffot és a következő két ütése egymás után fog bekövetkezni.
  2. undefined: Random targetet leköp és sebez belé 270k nature damaget ami 6 yardon belül állók között eloszlik, ezen felül a leköpött játékos kap egy debuffot, ami 75%-al csökkenti a hit esélyét.
  3. Break: A targetjére teszi ezt a debuffot. Egy percig van fent és stackelődik. Akire rákerül az onnantól 25%-al nagyobb damaget kap be és kap egy mortal effektet ami csökkenti a healt rajta 15%-kal.
  4. Massacre: A teremben mindenki annyi sebzést kap, mint az aktuális hp-ja.
  5. Feud: Ezt a képességét a robot lekapcsolódása után használja és meele támadása ennek következtében nincs, de köpni tud alatta. 30 másodpercig tart.
  6. undefined: A boss megkapja ezt a buffot, ami 10%-al növeli a damage takenjét, viszont immunissá válik a tauntra. Innentől nem használja a képességeit, de amellett hogy ő megkapja a buffot, az egész raidre is ráteszi. A hatása a raidre hogy minden healt lecsökkent 99%-al. Innentől nincs több heal.

Segítség a csatához:

A szobában ahol Chimaeron alszik, hátul egy ketrecben találjuk Finkle Einhornt. Mielőtt behúzzuk a bosst beszéljünk vele, mert a kedvünkért és persze hogy kiszabadítsuk, aktiválja nekünk személyes robot pajtiját,Bile-O-Tron 800, aki tenni fog ránk egy buffot. A buff lényege, hogy ha legalább 10k felett van a hp-ja valakinek, akkor nem lehet megölni, csak 1 hp-ra levinni az életét. Enélkül nem lehetne túlélni a boss legtöbb képességét, de így megvan rá minden esélyünk. Sajnos a robot, feltehetőleg azért mert Windows alapú operációs rendszerrel fut, rendszeresen produkál egy Systems Failure-t, ami annyit tesz, hogy 30 másodpercig nem tud nekünk segíteni, eddig tart, míg rendbe hozza magát.

A csata menete:

Sok nehézség nincs a fight alatt. P1-ben szóródjunk a köpés képessége miatt, amit 2 emberen fog használni a raidből. A healereknek fontos, hogy csak 10001 hp-ra kell felhúzni az embereket, minden heal e fölött owerhealnek számít. Ezen kívül ugye használja a Massacre nevű képességét, ami mindenkit 1 hp-ra visz, amennyiben 10000 fölött van vagy megöl, ha alatta. Megint csak a healerek dolga hogy ez ellen tegyenek.

P2 akkor következik be, amikor a robotnál beüt a kékhalál. Ilyenkor a raidnek egy pontra kell állni, hogy aundefined damage oszoljon és életben maradjunk, amíg újra lesz robotunk. Az összeállás előtt mindig van egy massacre szóval 1 hp-ról kell felhúzni a raidet maxra. Ez alatt a boss saját magát „marja” mert nem tudja eldönteni melyik feje egyen meg minket, szóval más sebzés nincs a fázis alatt, csak a 3 köpés, amit eltol. A robot 30 másodperc múlva reaktiválódik. Mivel itt mindenki megkapja a 75%-os hit redukciót főleg a túlélésre koncentráljunk, amennyiben van ilyen jellegű képességünk, damage úgyse nagyon lesz. A fázisnak egy massacre képességgel van vége, de a robotunk ekkor már újra aktív szóval senki nem hal meg.

P1 és P2 ismétlődik mindaddig, amíg a boss hp-ja le nem esik 21%-ra, ekkor a boss megkapja a undefinedbuffot. A csata innentől arról szól, hogy öljük meg a bosst mielőtt ő öl meg minket. Használjunk agro resetelő képességeket, ha minket targetel, avval is időt nyerve, amíg elmegy másik embert ölni. Dps cd-ket ilyenkor kell használni és a herot is tartsuk meg P3-ra.

 Tank szempontból a csata:

A boss a main targetre teszi a Break bebuffot, de ez nem okoz problémát, mert csak 10k felett kell tartani a main tankot, amúgy nem tud meghalni. Az offtanknak a dolga a fight alatt, hogy amikor a boss megkapja a Double Attack buffot magára tauntolja és ő kapja be a sebzést, úgy hogy max hp-n van, mert akkor lehet csak túlélni. Érdemes kisebb cd-ket elhasználni Double Attack alatt. Miután leesik a buff a main tank visszaveszi a bosst és folytatódik a csata.

 Érdemes még erre a fightra olyan trinketeket használni ami usera plusz hp-t ad, mindezt p3 kedvéért. Ugye healt nem fogtok kapni a dabuff miatt, így a boss először levisz titeket 1 hp-ra és csak a következő ütéssel öl meg. Na mármost mivel lassan üt (körülbelül 5 sec), minden ütés után, ami 1 hp-ra visz el lehet használni egy trinketet ami ad hp-t, így akár kétszer visszakerülhettek 10k fölé, ami még 2 ütést jelent. Ezen felül hasznos még a saját spellekből származó hp szerzés, mint például a last stand a warriornál.

Healer szempontból a csata:

Main tankot tartsd 10k felett és az offtankot mindig maxon (pala healer egy beaconnel a main tankon úgy hogy az offtankot healeli szinte egyedül meg tudja tartani mind a két tankot). A raidet tartsd 10k felett. Összefutásnál, Systems Failure alatt rotálni kell a nagy cd-s aoe healeket. Mielőtt átmenne a boss p3-ba mindenki legyen 10001 p-n legalább és lehetőleg maxon a 2 tank.  Ezután már csak egy dolog van hátra, 20% alatt mutasd meg, hogy milyen a healerek istene és alázd meg a dps-eket.

                                                                                                                                           

A taxok elméleti síkon mennek, Tauris működéséért felelőséget nem vállalok!

Szavazás

Milyen lett az oldal?
Nagyon szép
Van még mit dolgozni rajta
Átlagos
Asztali nézet